Då behöver man marknadsföringsprodukter

Är man ett företag inom teknik gäller det att hänga med i utvecklingen som just nu går i rasande takt. Det är positivt att det händer så mycket inom teknik och digitaliseringen. Vi lever helt enkelt i ett paradigmskifte när det kommer till vad vi kan använda digitaliseringen till. För både företag och kunder innebär digitaliseringen många bra fördelar, en av dem är att den på alla sätt är miljövänlig. Däremot är den energikrävande och det gäller att då välja energi som är förnybar och grön. Miljömedvetenhet är en annat paradigmskifte vi befinner oss mitt i. Om inte har denna varma sommar påmint oss om att vi på alla sätt befinner oss i förändringens tid, och föränringar behöver inte vara dåliga, tvärtom. Med den nya teknik som vi ser just nu växer fram, kommer vi att kunna vända förändringarna till det bättre.

Vi behöver allitd kommunicera med vår omgivning

Vissa saker förändras inte, som till exempel behovet av att kommunicera. Det är bara sättet som kommunikationen sker på, som förändras. Kommunikation är på de flesta sätt marknadsföring och den är ju central för ett företag – inga kunder – inget levande företag. Därför behöver alla företag marknadsföra sig, ständigt. När det kommer till marknadsföring, förändras den egentligen inte heller. Det är kanske så att det enbart är sättet som marknadsföringen sker, som faktiskt förändras. Vi som företag behöver finnas mycket mer på nätet; finnas där kunderna finns. Sättet som det sker på är mer och mer digitalt; hemsidor, appar och massutskick via mail i stället via pamfletter och brev. Dock är det vissa saker som består, trots digitaliseringen. När vi går på mässor, ser vi fortfarande roll-ups, skyltar och vi delar ut visitkort till varandra.

Vissa saker förändras inte – som tur är

Vi delar fortfarande ut flyers och broschyrer. Vi vill ha konkreta saker i händerna när vi bekantar oss med nya företag, nya idéer och produkter. Fortfarande har vi som kunder, företagsledare eller som allmänhet, helt enkelt behov av papperslappar med information, som ju flyers och broschyrer och visitkort är. Vi är fortfarande i behov av skyltar för att hitta rätt, för att få information vilket byggföretag det är som bygger våra hus, våra kontor eller vilka vägar som byggs nära oss. Vissa ränder går aldrig ur.

Så bor du i Stockholm, eller någon annan storstad, har du fortfarande en del tryckerier kvar. De lever i all sköns välmåga och går på högvarv. Ett sådant tryckeri i Stockholm kan du läsa mer om här.

17 jul 2018