En ny telefonväxel är en rejäl investering

Oavsett inom vilken bransch eller inom vilket område man driver en verksamhet så finns det idag ett ledord som man måste se till att följa och detta i form av tillgänglighet. Tiderna har förändrats och kunder idag nöjer sig inte med att exempelvis ringa till ditt företag och acceptera en upptagen-ton eller att du inte svarar. Är så fallet – ja, då kommer man istället att söka sig till en av dina konkurrenter för att istället nyttja deras tjänster. Så enkelt är det och det måste man som företagare vara medveten om.

Tillgänglighet, flexibilitet och en rakare kommunikation är samtliga faktorer som kan hjälpa ett företag – oavsett storlek – att bli mer lönsamma och det vi ska titta närmare på är ett områden som väl fyller alla dessa nya krav.

Vilket? En telefonväxel och en ny, modern och uppdaterad sådan. Det finns idag lösningar för alla typer av företag och det rä inte enbart de stora drakarna som kan välja exempelvis en fast telefonväxel. Nej, numera så kan man även som mindre välja en sådan eller – som många gör – välja en telefonväxel som är placerad i molnet. Oavsett vilken typ av telefonväxel man väljer som företag så finns det fördelar och om vi nedan radar upp några punkter som påvisar detta så kan de se ut enligt följande:

  • Tillgänglighet: Vi säger att en kund ringer dig och att du för tillfället är upptagen. Tidigare hade detta samtal försvunnit – men nu kan du med hjälp av ett enkelt knapptryck hänvisa kunden till en kollega som kan hjälpa dig med ärendet. Då du därefter känner dig redo att hoppa in i samtalet så kopplas även du in och ni tre – du, din kollega och kunden – kan samtala tillsammans.
  • Rörlighet. Du kanske går till ditt jobb, stämplar in varje morgon klockan 08.000 och går hem klockan 17.00. till ingen nytta egentligen – jobbet du gör kan du sköta varifrån som helst och det är också en möjlighet tack vare en modern telefonväxel. Framtiden kommer att kräva mindre, kostsamma lokaler för exempelvis kontorsverksamheter och en ny telefonväxel är ett steg mot detta. En anställd kan – på ett annat sätt – röra sig och vara där kunderna finns, redo att svar och hjälpa till när som helst på dygnet.
  • Möten. Samma sak här. Måste ni verkligen – fysiskt – träffas varje måndag? Naturligtvis inte – ett samtal där samtliga aktörer kan delta genom denna telefonväxel ger ökad mobilitet och kommer att göra kommunikation rakare. Dyker ett problem upp så kan ett möte ordnas med kort varsel och behöver inte bokas i förväg.
3 jun 2016